preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Glumac" Lastovo

Login
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Microsoft365

Besplatna Microsoft 365 usluga i
alati koji omogućuju suradnju i
komunikaciju između svih
sudionika u obrazovnom sustavu.
Prijavite se svojim 
AAI@EduHr elektroničkim identitetom.
Pravilnik o kućnom redu

 

Dislajkam mržnju

Red Button

Školsko zvono

1. sat: 8:00 - 8:45

2. sat: 8:50 - 9:35

veliki odmor

3. sat: 10:00 - 10:45

4. sat: 10:50 - 11:35

5. sat: 11:40 - 12:25

6. sat: 12:30 - 13:15

7. sat: 13:20 - 14:05

Informacije za roditelje

Arhiva naših vijesti

Informatika
Anketa
Koliko vremena učiš dnevno kod kuće?




Posjetite!

Jeste li znali?

...da se Europa i Amerika udaljavaju jedna od druge oko 4 cm na godinu?

...da je Vatikan površinom najmanja zemlja Europe.

...da je Belgija treći proizvođač čokolade u svijetu?

...da je pas dalmatinac dobio ime po Dalmaciji iz koje je pasmina i potekla?

...da je simbol Irske djetelina?

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 11. 2011.

Ukupno: 199787
Ovaj mjesec: 950
Ovaj tjedan: 187
Danas: 22
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
U POTICAJNOM OKRUŽENJU DJECA CVATU
Autor: Snježana Lešić, 20. 3. 2012.

Nakon doživljenih pet dana foto radionice Lastovski poklad učenici iznose svoja iskustva, osjećaje i promišljanja o fotografiji i fotografiranju. Učenici su dali odgovore na nekoliko pitanja:  kako je sve započelo, što su učenici radili, koji motivi su učenike najviše zaintrigirali da ih zabilježe fotoaparatom i zašto, kako su se osjećali na radionici te što je za njih fotografija nakon novih iskustava s fotoaparatom.

Klikom na "opširnije" pročitajte što su učenici rekli o svom radu.

Pogledajte fotografije!

 


Promišljanja iskustva, osjećaji ali i što je fotografija za njih nakon pet dana družeći se s njom, govori nam da su učenici stekli i primijenili  znanja, vještine i kreativnost na svoj jedinstven i osebujan način prikaza kulturne baštine svog Lastova.

Učenici iskazuju zadovoljstvo, sreću i osjećaj slobode koji ih je ispunjavao tijekom pet dana fotoradionice što je sigurno potvrda da je  radionica Lastovski poklad ostvarila nadasve vrijednu misiju rada s mladima koju i autori fotoradionice navode u svom programu – „razvijati profinjeno oko, spretne ruke, mlado otvoreno srce, koje će stvarati harmoniju i širiti je  posvuda svojim djelom i djelovanjem.“

 

LANA LEŠIĆ 6. razred

Naučila sam kako radi fotoaparat. Slikala sam zanimljive kostime, kolonu maškara u sklopu starih ulica, kuće i fumare da se vidi da je to baš fotografija Lastova i naše baštine. Dobila sam koristan savjet da nas ne smije biti sram da mi radimo za Školsku učeničku zadrugu Moj škoj i da mi imamo prednost. Slikali smo pokladare i lijepe maškare. Meni je bio zanimljiv klobuk jer me se naročito dojmilo slikanje kišobrana koje je teta Zlata povezala sa ukrasnim klobukom pokladara. Ja bih npr. spojila pojas pokladara sa širokim remenom kaputa na koji bi oslikala ružice s pokladarevog pojasa. Osim fotografiranja radili smo jaja od fimo mase, slikali po kišobranima i izrađivali velike maske od kemijskog papira.

Na radionici sam se osjećala lijepo, ugodno. Ne mogu reći da bi mi bilo bolje da sam nešto drugo radila. Naučila sam puno korisnih stvari. Zabavila sam se.

Za mene je fotografija samo KLIK! A fotoaparat je ona sprava koja misli kako ja mislim.

 

KATARINA OSMANOVIĆ, 6. razred

Naučili smo kako fotoaparat radi. Prvi dan smo mogli slikati što smo htjeli. Radili smo jaja od fimo mase, ukrašavali kišobrane i radili velike maske od kemijskog papira. Slikala sam male maškare, kako se pravi poklad i bombe. Fotografirala sam uže oko stabla i kako rukama prave bombe. Slikala sam djecu kako skupljaju jaja. Zadnji dan smo postavili izložbu naših fotografija. Primijetila sam da su mnogi zastali kraj moje fotografije pijetla te pitali tko ju je napravio.

Na radionici sam se osjećala dobro, bilo je uzbudljivo. Naučila sam nešto novo što nisam imala priliku naučiti. Meni se učinilo kao da je sve to prošlo za sekundu. Drago mi je da je bilo lijepo vrijeme i da sam mogla sve to slikati.

Fotografija je jedan dio mene koji se meni sviđa i želim ga ostvariti.

 

MARCELA SIMIĆ, 8. razred

Naučila sam kako se koristi fotoaparat npr. razne kutove snimanja. Slikala sam po mjestu Lastovu nakon toga smo komentirali kako je koja slika ispala. Naučila sam kako mogu izvaditi memorijsku karticu, a da je ne oštetim. Ja sam slikala pjevanje i plesanje mojeg društva dok su skupljali jaja.

Na radionici sam se osjećala opušteno i slobodno, sviđa mi se to što smo imali priliku naučiti nešto novo. Drago mi je što sam i prije imala iskustvo s fotoaparatom i što je moj rad pohvaljen.

Fotografija je za mene način izražavanja svojih osjećaja bez riječi.

 

ANAMARIJA MAGDIĆ, 8. razred

Naučili smo koristiti fotoaparat. Ja sam najviše slikala crkve. Popodne smo radili jaja od fimo mase. Meni je izrada jaja od fimo mase bila dosta zanimljiva jer me podsjećaju na šarenilo maškara. Sviđalo mi se slikanje crnih kišobrana koji me podsjećaju na pokladarski klobuk. Slikala sam dječje maškare te kako se pravi poklad i bombe. Dobila sam zadatak da fotografiram poklada iz Pokladareve grže. Zadnji dan smo pogledali izložbu na kojoj sam primijetila da su gledatelji bili jako zadovoljni.

Na radionicama mi je bilo zabavno, puno smo se zabavljali. Osjećala sam se dobro i opušteno. Imala sam priliku još nešto naučiti.

Za mene je fotografija način izražavanja.

 

ŠIME KATIĆ, 6. razred

Naučili smo nešto o tome kako radi fotoaparat. Fotoaparat ima zum koji približava sliku. Ja sam slikao „fumare“i crkvice.

Na radionici sam se osjećao dobro jer sam bio s prijateljima i zabavljao se fotografirajući. Bilo mi je zabavno i dobro jer sam imao slobodu.

Za mene je fotografija slika koja prikazuje jedan moment u pokretu.

 

NIKOLA ANTICA, 6. razred

Naučio sam raditi s fotoaparatom.Naučio sam čemu služi „cvijet“ na fotoaparatu.On se koristi kada želim fotografirati na blizinu.Napravio sam puno fotografija: lokvu, cijelo selo, sve ljepote mjesta Lastova. Bojao sam kišobrane da budu ljepši. Ja sam naslikao kockavicu i puža jer sam htio prikazati kao da se puž penje po kišobranu. Naslikali smo i poklada na kišobranu da bi prikazali našu tradiciju. Napravio sam fotografiju mog „fumara“ jer je on najstariji na Lastovu. Sad bi on imao 412 godina. Mene su fotografirali dok sam oblačio pokladarsku nošnju. Meni je najmlađi pokladar bio najslađi pa sam ga uzeo i stavio na tovara kako bi ga mogao fotografirati. Kada su to primijetili drugi fotografi i oni su  fotografirali najmlađeg pokladara. Također sam slikao kišnog poklada, kako su izgorjeli poklada, plesanje maškara i dječje pokladare kako nose zastavu. Sviđa mi se izrada velikih maski od kemijskog papira. Maske su bile lijepe i uredne ali su djelovale strašne, neke tužne, a neke smiješne. Sve smo to izložili na izložbu. Pogledali smo izložbu i zajedno jeli jaja. Promatrači su rekli da su slike odlične.

Na radionici sam se osjećao lijepo, ugodno. Bilo mi je zanimljivo. Naučio sam mnogo korisnih stvari.

Fotografija je za mene KLIK i gotovo!

 

LUCIJA VODANOVIĆ, 5. razred

Prvi dan smo razgovarali o fotoaparatima i kako se radi s njima. Zapamtila sam kada se pritisne jedan puc da se tada izoštri slika. Mogli smo taj dan slikati što smo htjeli. Radili smo šarena jaja od fimo mase.Jaja smo napravili u šarenim bojama da  budu ljepši. Vidjeti ih tako šarene podsjećaju me   na šarene i vesele maškare. Slikali smo crne kišobrane sa puno više cvijeća da budu drugačiji od pokladarskih klobuka. Ja sam slikala kolonu dječjih maškara,kako se pravi poklad i bombe. Nakon toga sam slikala lijepe maškare, uočila sam „Lady Gage“; „Pipi Duge Čarape“. Slikala sam klobuk, sablje, cvjetove na klobuk. Slikala sam kada se stavi poklad na kolac da ga se spali. Nakon toga puknuo je vatromet, svi su zapjevali i to sam slikala. Kada smo radili maske od kemijskog papira zapamtila sam da nam je teta Zlata rekla da se opustimo i maštamo, da radimo što hoćemo i da tada ne možemo pogriješiti.

Na radionici sam se osjećala ugodno i sretno jer nam je pružena prilika da i mi nešto obavimo svojom glavom.

Fotografija je za mene nešto što sam ja učinila da bi se ja osjećala ljepše i ugodnije.

 

MARIJA TROJKOVIĆ, 5. razred

Upoznali smo rad fotoaparata. Meni je najinteresantnije kod rada fotoaparata približavanje slike što ja prije nisam znala.To me veseli jer se ne moram približiti nečemu već je dovoljno približiti sliku zaokretanjem onog dijela aparat. Ja sam slikala cijelo selo iz Sv. Lucije. Oslikavali smo kišobrane koji su ispali jako šareni kao i naše lijepe maškare. Ja sam fotografirala pravljenje poklada. Prvo jednu fotografiju bez košulje, jednu sa košuljom, fotografiju sa maskom i kapom i jednu cijelog obučenog i to je to! Slikala sam pripreme za spaljivanje poklada i to kako se provjeravaju zvučnici, rasvjeta, namještaju mikrofoni.  Fotografirala sam ples pokladara i lijepih maski na sularima kuća. S pokladareve grže sam slikala culjanje poklada i dim bombi. Na izložbi je bilo mnogo ljudi. Bila sam sretna što su nas svi hvalili kako smo dobro napravili fotografije, što su slike lijepe, zapravo svi su bili oduševljeni slikama. Kraj je bio slastan jer smo zajedno jeli jaja,kruh i prkle.

Na radionicama mi je bilo naporno ali i zanimljivo. Osjećala sam se ponosno zato jer smatram da smo to obavili baš dobro pogotovo što smo djeca.

Fotografija je za mene slika s kojom opisujem svoje doživljaje.

 

FILIP IVANKOVIĆ, 5. razred

U školi su nam objasnili kako radi fotoaparat. Dobili smo fotoaparate. Dobili smo zadatak da slikamo po slobodnom izboru. Ja i Šime smo slikali kuće, cijelo Lastovo, crkvicu kod groblja i cijelo groblje. Slikao sam crkvu Sv. Kuzme i Damjana. Dobili smo zadatak da slikamo kako se radi poklad i bombe. Najviše me privuklo kako ljudi rade bombe. Slikao sam bombu dok se izrađivala u nečijoj ruci. Privukla su  mi  pažnju dva čovjeka koji rade poklada. Slikao sam kao mu vežu kosu. Kako mu oblače čizme i odjeću. Slikao sam kako mu stavljaju lice. S obzirom da je bilo puno ljudi oko poklada primijetio sam da kada je gužva nije baš lako slikati  najbitnije.

Na radionici sam se osjećao veselo, bilo mi je odlično, zabavljali smo se. To je bila za mene odlična avantura na kojoj sam dobio novo iskustvo i znanje  za fotografiranje.

Fotografija je meni ono što sam u stvarnosti vidio i prikazao fotografijom.

 

LUCIJA GLUMAC, 5. razred

Dobili smo aparate, teta Zlata nam je ispričala kako se radi fotoaparatima. Dobili smo aparate i  slikali građevine, floru i faunu. Slikala sam crkvu Sv. Kuzme i Damjana, privukla me starina i izgled crkve. Slikala sam kupljenje jaja po cijelom selu. Također  sam fotografirala i ostale grupe koji kupe jaja. Slikala sam moje društvo gdje nas je bilo puno. Bila sam na izložbi na kojoj sam primijetila da svaka slika pogađa temu, da je izložba poredana nekim redom. Posjetitelji su bili zainteresirani. Bili su oduševljeni  fotografijama.

Na radionici je meni bilo interesantno. Osjećala sam se veselo i zabavno.

Osjećala sam se ushićeno jer sam prvi put na ovakvoj radionici.

Fotografija je za mene uspomena na živu i neživu prirodu.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju