preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Glumac" Lastovo

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Microsoft365

Besplatna Microsoft 365 usluga i
alati koji omogućuju suradnju i
komunikaciju između svih
sudionika u obrazovnom sustavu.
Prijavite se svojim 
AAI@EduHr elektroničkim identitetom.
Pravilnik o kućnom redu

 

Dislajkam mržnju

Red Button

Školsko zvono

1. sat: 8:00 - 8:45

2. sat: 8:50 - 9:35

veliki odmor

3. sat: 10:00 - 10:45

4. sat: 10:50 - 11:35

5. sat: 11:40 - 12:25

6. sat: 12:30 - 13:15

7. sat: 13:20 - 14:05

Informacije za roditelje

Arhiva naših vijesti

Informatika
Anketa
Koliko vremena učiš dnevno kod kuće?




Posjetite!

Jeste li znali?

...da se Europa i Amerika udaljavaju jedna od druge oko 4 cm na godinu?

...da je Vatikan površinom najmanja zemlja Europe.

...da je Belgija treći proizvođač čokolade u svijetu?

...da je pas dalmatinac dobio ime po Dalmaciji iz koje je pasmina i potekla?

...da je simbol Irske djetelina?

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 11. 2011.

Ukupno: 184547
Ovaj mjesec: 742
Ovaj tjedan: 165
Danas: 13
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SAT MEDIJSKE KULTURE S GLUMCEM – LUTKAROM
Autor: Vedrana Ortika Medini, 15. 3. 2016.

Lutkarska predstava

Glumac – lutkar Milorad Bunčić održao je u našoj školi u ponedjeljak, 14. ožujka 2016. dva susreta s učenicima: jedan s djecom iz DV „Lastavica“ i učenicima nižih razreda, a nakon toga s učenicima viših razreda. To su obrazovni programi u sklopu kampanje 'Lutke u školi'. Projekt je dramaturški obrađen u obliku predstave, sadržavajući učenje, zabavu, igru, veselje.

Klikom na "opširnije" doznajte više.


Nakon kratkog predstavljanja sebe, glumac – lutkar je predstavljao lutke, izravno se obraćajući publici pitanjima. Zadobivši pozornost, istodobno je i poučavao i zabavljao, tako da se često orio smijeh. Objasnio je zašto je lutkar u crnoj odjeći, te što znači animirati lutku, pokazujući primjerom ginjol lutke. Kako bi učenici zapamtili pojam, lutkar je tražio da svi naglas izgovore riječ, što su rado učinili.

Naučili su potom razlikovati štapnu lutku, masku, marionetu i njezinu podvrstu sicilijanku, javajku i zijevalicu. Pokazao je kako držati koju vrste lutke, te kako uspješno njome upravljati rukama. Također, vidjeli smo kako i zašto jedna lutka ponekad treba dva ili više lutkara, što znači da njome upravlja tri ili više ruku.

Iz širokog spektra mogućnosti, lutke su na improviziranoj pozornici skakutale, plakale, vikale, okretale ili spuštale glavu  u vještoj lutkarevoj igri.

Kako bi sve bilo dinamičnije, učenici su na licu mjesta na pozornici izveli kratku predstavu o životinjama slušajući upute lutkara u ulozi redatelja. Učenici su čuli što je generalna proba, koji je posao redatelja, što je mizanscena i scenografija. Naučili su što su karakteri i na temelju čega redatelj bira uloge, odnosno zašto je iz publike birao jednog visokog vitkog učenika, jednog ''okruglog'', jednog ''borbenog'', i slično.

Redatelj nije bio strog, nije puno puta vraćao učenike lutkare da ponove odigranu scenu. Neke od tipičnih grešaka bilo je lako ispraviti: ne treba skakutati lutkar, nego lutka, također lutkar ne smije neopravdano okretati publici leđa, a s pozornice se sve treba čuti jasno i razgovijetno.

Naši učenici – lutkari  su dobili pljesak, te se poklonili publici. Bio je to dan kada su neki đaci prvi puta glumili, a neki od iskusnijih glumaca naučili su kako se animira lutka.

Više fotografija pogledajte u foto galeriji.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju