Dragi roditelji,
Svijesni smo svi skupa kako se nastava na daljinu odvija u izvanrednim okolnostima i treba iskoristiti sve njezine prednosti, a pokušati izbjeći većinu nedostatka. Nastavlja se poslije Uskrsa, od 15.4.2020. kada će učenici početi biti ocjenjivani i vrednovani. Sve ovo dosad bilo je uhodavanje da bismo mogli osigurati što kvalitetniju nastavu našim učenicima.
Prvi je cilj da ovakav način nastave učenicima ne smije biti prepreka u daljnjem napredovanju učenika, a pogotovo u prijelazu na višu razinu školovanja.
Kako bi se omogućila dosljedna i sustavna primjena novih načina ocjenjivanja, MZO je izmijenio Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika.
U prvom planu treba biti dobrobit samih učenika, koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, razvoj kreativnosti i inovativnosti, rješavanje problema, kritičko mišljenje, te da učenik dobije povratnu informaciju, a pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
Nastavnik treba razlučiti bitne sadržaje od onih koji su manje bitni ili činjenica koje opterećuju nastavu, a ne doprinose postizanju ishoda učenja i usvajanju vrijednosti.
Kontakt učitelja, nastavnika s učenicima i roditeljima važan je kako bi se stvorio krug povjerenja za učenje u kojem svatko ima svoju ulogu.
U virtualno okruženje za učenje potrebno je uvesti jasnu strukturu i vrijednosti, što uključuje sustavno razvijanje poštovanja rada i nulte tolerancije za nepoštene načine rada (zadaća roditelja)
Pismene i usmene provjere treba provesti u što manjoj mjeri u online nastavi, a ako se i provode potrebno je smanjiti broj i opseg zadataka!
Kod vrednovanja naučenog poželjno je napraviti odmak od tradicionalnih (standardnih) metoda vrednovanja u razredu i vrednovati ono što je bitno.
Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu eportfolija, istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora.
U suradnji sa stručnim suradnicima u školi potrebno je nastaviti provoditi i upute za prilagodbu i individualizaciju za učenike s teškoćama te osmišljavati dodatne zadatke za darovite.
Zaključna ocjena izvodit će se iz dosadašnjih ocjena iz redovite nastave plus ocjene iz online nastave.
Roditelj postavlja pravila djetetu u kući, potiče dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabruje ga da se za nejasnoće obrati učitelju.
Odgovornost je roditelja da pomogne, ali ne radi umjesto djeteta jer time šteti razvoju odgovornosti i samostalnosti
Roditelj treba surađivati s učiteljima i odgajati djecu da ne prepisuju, da cijene svoj i tuđi rad .
Razredna nastava:
- ne preporuča se ni pismeno niti usmeno ispitivanje ukoliko nastava na daljinu potraje do kraja školske godine (moguće je da se ocjene neće zaključivati)
- pratiti aktivnost učenika – jesu li sve vježbe i zadaće izrađene (redovitost i kvaliteta)
- ako se učenici trude i aktivni su, učitelj ih može nagraditi brojčanom ocjenom
Predmetna nastava:
- moguće je da se neće zaključivati ocjene iz predmeta „kultura“ (gla, lik, TZK)
- pratiti aktivnost učenika – jesu li sve vježbe i zadaće izrađene (redovitost i kvaliteta)
- ako se učenici trude i aktivni su, učitelj ih može nagraditi brojčanom ocjenom
- jedna ocjena u zalaganje za aktivnost i samostalnost u radu, druga ocjena moguća za diskusije, zadaće, izrada plakata…
- usmeno ispitivanje za predmete koji imaju tjednu satnicu četiri sata tjedno, usmeno ispitivanje potrebno je provesti jedanput do kraja nastavne godine (HJ, MAT) osobito ako postoje dvojbe u zaključivanju ocjene
- za predmete koji imaju satnicu tri sata tjedno, usmeno ispitivanje samo za zaključivanje ocjene odličan ili ako postoji mogućnost zaključivanju negativne ocjene
- za ostale predmete nema usmenog ispitivanja
- za pismeno ispitivanje koristiti digitalne alate koji su se ranije „isprobali“ tj koristili te ih zadati ih u određenom vremenu nakon čega učenik šalje fotografiju rješenja na uvid (nisu nužne takve provjere tj.provoditi ih samo ako su osigurani preduvjeti)
- klasičnu provjeru činjeničnog znanja svesti na najmanju moguću mjeru
- u virtualnim zbornicama i učionicama potrebno je uskladiti vrijeme provedbe ispita i zahtjevnijih zadataka koje učenici dobiju kako bi se uravnotežilo opterećenje učenika
Nastavnici trebaju svoje objave napisati u vremenu nastave od 9 do 12 sati ujutro.
U proteklom tjednu imali smo i prve virtualne sjednice, preko aplikacije Zoom. Shvatili smo koliko je važna izravna komunikacija pa ćemo u narednom periodu pokušati organizirati i virtualne roditeljske sastanke. O svemu ćete biti obaviješteni na vrijeme.
Pozivam vas i potičem da redovito pratite objave na web stranici škole gdje možete naći sve informacije bitne za funkcioniranje on line nastave.
Želi vam uspješan rad, dobru komunikaciju a nadam se kao i svi vi kako će sve ovo brzo proći. Zahvalna sam posebno roditeljima učenika nižih razreda koji su vrlo važna karika između učenika i učiteljica. Hvala vam na lijepoj suradnji i jako pristojnoj komunikaciji.
I dalje smo svi uz vas i vašu djecu, slobodno zovite ili pišite ako imate bilo kakvih nedoumica.