« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 10:00 - 10:45
4. sat: 10:50 - 11:35
5. sat: 11:40 - 12:25
6. sat: 12:30 - 13:15
7. sat: 13:20 - 14:05
...da se Europa i Amerika udaljavaju jedna od druge oko 4 cm na godinu?
...da je Vatikan površinom najmanja zemlja Europe.
...da je Belgija treći proizvođač čokolade u svijetu?
...da je pas dalmatinac dobio ime po Dalmaciji iz koje je pasmina i potekla?
...da je simbol Irske djetelina?
Škola je djetetu drugi dom, tamo provede najveći dio svoga djetinjstva. Prelaskom iz vrtića u školu dijete dolazi u dodir s novom okolinom gdje se treba afirmirati kao član nove zajednice. Kako bi afirmacija prošla što uspješnije bitne su socijalne vještine.
Što su socijalne vještine?
Socijalne vještine utječu na odnose s vršnjacima, a važne su i u odnosima djeteta s odraslim osobama pa tako i s nastavnicima. Djeca koja nemaju odgovarajuće socijalne vještine često će reagirati negativno, poput udaranja, prekidanja, upadanja u riječ te će nerijetko biti izolirana iz zajedničkih aktivnosti.
Roditeljski dom je mjesto na kojem dijete od najranije dobi razvija, usvaja i primjenjuje socijalne vještine, ako u tom okruženju vlada pohvala i suradnja, dok kritika i natjecanje u obiteljskom okruženju negativno utječu na razvoj socijalnih vještina.
Korijeni brojnih konflikata među djecom su nisko samopoštovanje i loša slika o sebi. Kada dijete ne prihvaća sebe teško mu je uvažiti mišljenje i potrebe drugog djeteta što je osnova čestih ruganja, odbacivanja ili agresivnog ponašanja.
Nerijetko djeca zbog nedovoljno razvijenih socijalnih vještina ne znaju sami riješiti svoje sukobe pa traže pomoć odraslih. U takvim situacijama odrasli griješe i upliću se u sukobe među djecom te pronalaze neko brzo rješenje nesvjesni da na taj način onemogućavaju djeci ovladavanje vještinama potrebnima za kreativno rješavanje sukoba.
Pomoći djetetu da upozna vlastite i tuđe osjećaje, te da istraži načine na koje može spriječiti ili riješiti međusobne sukobe pravilan je pristup rješavanju sukoba među djecom. Učite ih kako da prepoznaju i na odgovarajući način izražavaju svoje osjećaje. Razgovarajte s njima o svojim osjećajima te ih potičite da pričaju o tome kako se osjećaju u pojedinim situacijama.
Razgovarajte s djecom o načinima nenasilna rješavanja sukoba, jasnom izražavanju vlastitih potreba i želja, ali i slušanju i uvažavanju potreba druge djece.